Dag van de ooievaar. - Reisverslag uit Frómista, Spanje van RTCSantiago - WaarBenJij.nu Dag van de ooievaar. - Reisverslag uit Frómista, Spanje van RTCSantiago - WaarBenJij.nu

Dag van de ooievaar.

20 Juni 2014 | Spanje, Frómista

Na een rustige start kwamen we snel op het kookpunt bij het beklimmen van het eerste heuveltje .
Daarna zijn we naar Burgos gereden, prachtige stad welke i.v.m. de inwijding van de nieuwe Spaanse koning nog erg stil was.
Toen zijn we het wijde landschap van provincie Palencia ingereden met zijn vele kleine dorpjes en mooie kerken waarop zich telkens weer ooievaarskoppeltjes hebben genesteld.
Ook is er inmiddels een ooievaarskoppel aangekomen in de Rustenburgstraat in Zundert,
waar inmiddels 8 jonge bonte pubkes op de wereld gekomen zijn.
Dus iedere caminoganger krijgt een hondje met zijn specifieke eigen naam , dus vrouwen hoe je gereed .
Zoals gewoonlijk hebben we weer een perfecte slaapplaats , waar we met een goede maaltijd en de nodige drankjes een goede nachtrust zullen hebben.
De dierenarts was gelukkig voor de bevalling van de pubjes dit jaar als backup in Zundert gebleven waarvoor onze dank TOON.

• 20 Juni 2014 - 22:15

Jan En Tonny De Meijer:

Stoere fietsers,weer een mooi verslag en een mooie omgeving.Maar het voornaamste is de goede verstand houding in de groep. Wij hebben vanmiddag in de Willaert de moeder van Wil gesproken.Ze was zo blij want Wil had haar gebeld en zijn stem klonk vrolijk.Wij wensen jullie nog veel fiets plezier en hartelijk dank voor het mooi verslag. Groeten van Jan en Tonny.

• 20 Juni 2014 - 23:02

Lia:

Wat een mooie tocht zo, samen zijn jullie wel sterk, in de spanse zon. Ik zie dat er spanje ook wordt afgekeken, is het een mooi verhaal, Spannend...?
    Dank je voor de mooie foto's, mooi om het zo tekunnen volgen, Veel pezier in de volgende dagen,
    groetjes van Tooske en Janne, en van Ikke

• 21 Juni 2014 - 12:38

Magda:

Hoi globbetrotters,

Como estas ?

Het gaat de goeie kant op.
    Vandaag op weg naar Villarente.
    Steeds dichter bij het einddoel. Nog enkele daagjes...
    Al 1900 kilometer gereden. Knap gedaan !
    Onderweg zullen jullie wel bomen tegenkomen, waar briefjes inhangen.
    Hang er zelf ook maar eentje in...
    En ook steeds meer pelgrims, van allerlei pluimage, kruisen jullie pad.

Mooie foto van die man met ezel.
    En, ik vind het roze shirtje van Piet wel blits !

Het leven gaat hier gewoon door.
    Leuk dat de jonge hondjes de namen van jullie clubke krijgen.
    En nee, wij hoeven geen pubke !

Vandaag beginnen hier de aardbeienfeesten.
    Waar is de tijd dat we met heel de santenkraam buiten stonden, he Will

Heel veel groetjes aan alle camino fietsers.
    En natuurlijk ook aan jullie lieve en altijd klaarstaande verzorgers,Rien & Jose.
    Zonder hun hadden jullie dit niet kunnen doen !!

Adios,
    Hasta luego !

Ikke

• 21 Juni 2014 - 21:19

Toon En Jo Oostvogels:

Dag wielrennersteam op weg naar Santiago.
    Wat een geweldige prestatie zijn jullie aan het leveren. Helemaal op de fiets van Wernhout naar Santiago de Compostella.
    Door de foto's en reisverslagen hebben wij ook een beetje een indruk van wat jullie beleven.
    Wij wensen jullie veel plezier en uithoudingsvermogen bij het vervolg van deze tocht.
    Nu jullie al zover gekomen zijn zal het laatste stuk ook wel lukken.

Groeten Toon en Jo