Tussenetappe met de wind op kop - Reisverslag uit León, Spanje van RTCSantiago - WaarBenJij.nu Tussenetappe met de wind op kop - Reisverslag uit León, Spanje van RTCSantiago - WaarBenJij.nu

Tussenetappe met de wind op kop

21 Juni 2014 | Spanje, León

Na een rustige nacht (kwam door de drank i.v.m. grote puppiesnest)zijn we door het droge en dorre
landschap naar Leon gefietst.
Om toch nog gewassen te kweken is in deze streek een groot irrigatiesysteem aangelegd wat ook voor sommigen van ons een welkome verfrissing gaf bij zere voeten.
De stad Leon is een ware parel in het desolate landschap, met een prachtig oud stadscentrum waarvan de kathedraal het middelpunt is.
Onze slaapplaats is een echt pelgrimsgebeuren (klooster) wat nog door nonnen wordt gerund.
Zowel de kamers als de slaapzalen van het complex waren totaal volgeboekt door pelgrims.
Ook het bijwonen van de pelgrimszegening in de kloosterkapel gaf een speciaal gevoel.
Morgen wordt een nieuwe dag met klimwerk, maar het zelfvertrouwen in onze groep is hoog.

Houdoe.

• 22 Juni 2014 - 08:20

Jaan En Jen:

hee kanjers!

wij volgen jullie,nog 3 dagen en je doel is bereikt.
    nog veel fietsplezier.

groeten jaan en jen

• 22 Juni 2014 - 10:14

Lynn, Raf & Gijs:

Hallo opa, peleton en verzorgers,

Nog even en dan is jullie doel bereikt wat een super prestatie is van heel de groep. Jullie worden net zoals vorig jaar weer op je wenken bediend door Rien en Jose wat voor jullie een extra motivatie geeft om de tocht te voltooien. Mooi om met de info en beeldmateriaal jullie zo te kunnen volgen, maar stiekem kijken wij alweer uit naar aanstaande donderdag. Tot die tijd volgen we jullie op de voet en wensen we jullie vanuit het zonnige zundert nog alle succes toe de komende 3 dagen!

groetjes

• 22 Juni 2014 - 11:41

Magda:

Ha die mannen en Jose,

Eindelijk hebben jullie wat zon vanuit Spanje naar hier gestuurd.
    Vandaag op weg naar Molinaseca.
    En steeds dichter bij jullie einddoel, Santiago de Compostella.
    Raar, dat deze bedevaartplaats bij ons niet zo bekend is als Lourdes.

Jaja, de rioja heeft dus lekker gesmaakt !!
    En wat een verlaten wegen.
    Haha, pootje baden...

Heren, het gaat goed zo !
    Nog effe volhouden en dan hebben jullie weer een flinke prestatie geleverd !

Succes !
    Geniet van alle ontmoetingen en belevenissen, die op jullie pad komen!

Lieve groetjes vanuit de thuisbasis !

Ikke.

He Will,
    nu jij weg bent, heeft er vannacht een andere man in mijn kamer geslapen.
    Onze liefste kleinzoon : YANI

• 22 Juni 2014 - 13:13

V.brosens:

hallo mannen en jose,
    het begint nu echt af te korten. nog maar 3 (op dit moment 2,5) dagen en de plaats met de voor jullie magisch naam Santiago de Compostella zal door jullie worden bereikt. nog pakweg 350km en het is zover. nog even doorbijten en de triomfvlag kan worden gehesen. voor vandaag weer veel succes en op naar molinaseca.
    vic b...

• 22 Juni 2014 - 15:42

Jan En Cor Roelands:

Dame en mannen bijna aan het einde van de rit wij hopen dat het spreekwoord van de laatste loodjes niet uitkomt, nog even en je bent weer op Nederlandse bodem,
    wij vinden het geweldig wat jullie presteren, vooral de mannen, zonder iemand tekort te doen, die van net na den oorlog zijn, in een woord geweldig.
    als ik het moest doen weet ik niet of ik in 2014 thuis zou komen.
    hou je taai en tot ziens,
    Jan en Cor Roelands

• 22 Juni 2014 - 18:38

Marian Wouters:

Ha de mannen
    vandaag veel wind maar jullie hebben het toch weer voor elkaar mijn petje af
    het einde komt nu echt in zicht maar de laatste dagen zijn zeker net zo zwaar
    geniet van de prachtige omgeving en probeer de spieren soepel te houden
    zet u;m op en tot ziens in ned.

groetjes aan iedereen Marian

• 22 Juni 2014 - 21:23

Mirte, Mart En Mijke:

Het eindpunt is in zicht!!!
    Gisteren hebben ze in de kerk van Wernhout tijdens de vormselmis nog voor jullie
    Gebeden. Was wel grappig om te horen.
    Succes met de laatste loodjes.
    Groetjes vanuit Zundert!