Zware dag met verrassend slot. - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van RTCSantiago - WaarBenJij.nu Zware dag met verrassend slot. - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van RTCSantiago - WaarBenJij.nu

Zware dag met verrassend slot.

23 Juni 2014 | Spanje, Portomarín

Na eindelijk weer een Hollands ontbijt zijn we vol goede moed vertrokken voor de beklimming van El Cebreiro , voor ons een prachtige ervaring met schitterende vergezichten . Onze Limburgse trainingsklinic van Hans Snijders heeft vandaag zeker zijn vruchten afgeworpen.
Na de beklimmingen dachten we in een rustig tempo naar onze nieuwe slaapplaats te kunnen rijden ,
maar we belandden in een hevig onweer. Gelukkig hebben we een schuilplaats kunnen vinden in een oude verlaten schuur waar we meer dan een uur hebben moeten schuilen voor de bliksemen en de hagelstenen.
Verkleumd zijn we laat op onze slaapplaats aangekomen, waar we in het boerengebeuren zeer hartelijk ontvangen zijn en na de maaltijd de omliggende boerderijen bezocht hebben.

• 24 Juni 2014 - 00:26

Winand Van Iersel:

hey mannen,

het einde is in zicht, eigenlijk wel jammer want ik(en vele anderen) zit iedere avond te wachten op jullie verslag.ik zou graag een dagje mee willen trappen, maar limburg is voor mijn al ver zat.

geniet nog even van de mooie omgeving daar en zeker van de laatste meters.
    groeten,
    winand.

• 24 Juni 2014 - 06:14

Jan En Agnes Van Dijk:

Nog even vol houden mannen de laatste loodjes zijn het zwaarst maar met zen allen redden jullie dat wel ,wij genieten er van om jullie te volgen trap ze nog en weer veilig thuis.
    groetjes van Jan en Agnes van Dijk uit Sint oedenrode

• 24 Juni 2014 - 07:28

Toon:

amay,amay ache dit leest op nuchtere maag en terugdenkt aan de voorbije dagen en vorig jaar, dan zal het weleens met eens met een vloek en een zucht zijn gegaan.
    Maar met santiago in zicht is julllie overwinning mooi en de zegen is groot.
    groeten Toon en Maria

• 24 Juni 2014 - 07:49

Jaan Enjen:

hoi kanjers.

de tijd lijkt daar 60 jaar terug,die boer zen koeien met de hand melkt.
    maar passen de oplaatwagen en tractor niet bij.
    mooie fotos,ook die van rien en jose door die smale straatjes.
    moet je geen tegeliger tegen komen,knap van jullie hoor.
    hup naar santiago,wat een prestatie.
    groeten jaan en jen

• 24 Juni 2014 - 10:10

Jac Hereijgers:

Hallo rouleurs,

Prachtig om jullie reis zo te volgen.Als ik die verslagen lees en die fotos zie en aan vorig jaar
    terug denk,ben ik soms toch wel een beetje jaloers op jullie.
    Nu nog effe doorbijten voor de laatste etappe en de victory isyours.

Groeten Jac Hereijgers

• 24 Juni 2014 - 10:16

V.brosens:

Hoi mannen en vrouw,
    Vandaag wordt het voor jullie dus een historische dag met de aankomst van de 17e en laatste etappe van de caminotocht. En de aankomst over de denkbeeldige Champes Elyssees van Santiago zal jullie zeker gemengde gevoelens bezorgen. Enerzijds vreugde dat het einde goed is gehaald, anderszijds betekent dit het einde van een fantastisch avontuur en je over twee dagen weer verder kunt met de dagelijkse beslommeringen des levens, wat natuurlijk ook zijn mooie kanten heeft.
    Voor vandaag in ieder geval nog veel plezier, behouden aankomst in Santiago, voor morgen een prettige rustdag en daarna een goeie reist terug.
    Ik zie jullie over een paar dagen weer, want ook ik ga er een paar dagen tussenuit.
    Groetjes Vic B....

• 24 Juni 2014 - 10:23

Aissa:

Hoi mannen en Jose,
    Vandaag jullie laatste rit en dan is jullie einddoel bereikt!
    Een onweersbui en hagelstenen houden jullie niet tegen.
    Wij kunnen niet wachten op het verslag van vanavond, als jullie er zijn.
    Dit weekend even snel over de aardbeienfeesten lopen was er niet bij...
    Heel vaak de vraag gehad en hoe is het met jullie pa.
    Er is zelfs in Wernhout in de kerk een mis voor jullie gehouden, op een veilige thuiskomst.
    Nou mannen geniet, geniet van jullie laatste fietsdag.
    Zet hem op!
    Aissa en Mark
    En een dikke kroel van Yani voor opa

• 24 Juni 2014 - 10:26

José:

Wat een prestatie

Hier is meer voor nodig dan alleen kracht in de benen.De saamhorigheid,
    de steun en vooral zorg aan elkaar,is wat jullie met z'n allen ook Rien en José
    zo bijzonder maakt.Een schitterende en waardevolle levenservaring.
    Voor vanavond wensen wij jullie een hele mooie aankomst in Santiago.
    We zouden er best even als vlieg bij willen zijn(zonder gemept te worden dan hé!!!)om die aankomst mee
    te maken.

Kanjers, waar we trots op zijn

Groetjes Sanne,Femke en José

• 24 Juni 2014 - 12:30

Miek:

Ha mannen en José,

Geniet van de laatste rit door het Galicische landschap. Galicië is de natste regio van Spanje, dus kijk ik niet gek op van een onweersbui daar. Maar het zal wel even wennen zijn geweest na al dat mooie weer, dat jullie gehad hebben.
    Morgen hebben jullie een rustdag in Santiago en overmorgen komen jullie naar huis. Het zal ook wel wennen zijn, na zo'n fietstocht met z'n allen.
    Ik wens jullie nog een paar prettige dagen daar en een goede terugreis.

Groetjes,
    Miek

• 24 Juni 2014 - 12:34

Dré En José:

Fantastisch die foto's, gelukkig hoeven wij de koeien zo niet meer te melken anders had ik nooit geen tijd meer om met rtc te gaan fietsen.
    Het gevoel wanneer jullie in Santiago aankomen zal niet met foto's vast te leggen zijn, maar zal voor goed in jullie geheugen bewaard blijven. Een ervaring om trots op te zijn!!!!
    Wij wensen jullie een hele mooie aankomst en goede reis terug.

José en Dré Vanlaerhoven

• 24 Juni 2014 - 12:48

Magda:

Hola ciclistas,

Vandaag, de laatste rit van jullie fameuze tocht !
    Waauw, wat een prestatie als jullie daar arriveren !

Meer dan 2200 km, op het veloke !
    Met ups en downs.

Ik weet zeker dat deze trip jullie heel veel inzicht heeft gegeven.
    Het is ook weleens fijn, om na te denken, hoe goed wij het hebben.
    Gezondheid staat op nummer 1.
    Als je zo n prestatie levert als jullie, dan is dat wel een eerste vereiste !!

En inderdaad, in Wernhout is er een gulle, anonieme gever geweest, voor een kerkdienst.
    Met vermelding van : een veilige thuiskomst voor de RTC fietsers die de Santiago tocht gedaan hebben!
    Mooi, zo n gebaar !

Vandaag zijn er helaas, zoals vorig jaar, geen knappe finishmissen, huh vrouwtjes, aan de eindstreep!
    Maar, dat zal de pret niet drukken !

Drink er vanavond maar n goeie !

Mannen, een geweldige prestatie !
    Geniet nog een dagje van het Spaanse triomfgevoel!

Ps. Will,
    Fox heeft gebeld. Maxburg is niet de locatie geworden.
    Breng een souvenierke mee he.
    Een wandelstok, of iets typisch van Santiago de Compostella.
    En breng een paar, gewone, steentjes mee, voor onze verzameling.

Tip : Film The Way
    Gaat over een tocht naar Santiago de Compostella.

Koester alle mooie herinneringen, ontmoetingen en ervaringen !!

Een hele trouwe volgster,
    die jullie verhalen zal missen

Ikke

• 24 Juni 2014 - 13:47

Rita En Kees:

Hoi mannen,

Wij wensen jullie veel succes voor de laatste rit vandaag....en rust maar goed uit in Santiago.
    Dat hebben jullie wel verdiend na zo een lange fiets tocht.
    Prettige dagen en een goede reis terug.

Groetjes Kees en Rita van Bergen

• 24 Juni 2014 - 15:45

JB:

Jose en alle Mannen:
    Proficiat; Chapeau, Doel Santiago bereikt; avontuur rijker, geniet morgen van de welverdiende rustdag.
    Knappe prestatie. Tot weder horen in het Zundertse.

groet JB

• 24 Juni 2014 - 15:52

Helga & Wiej:

@ Wil en de andere fietsers,
    het spreekwoord zegt "eind goed al goed"......alvast nog eens een dikke proficiat voor deze geweldige geleverde prestatie aan jullie allen.
    Geniet nog van "den arrivée" en nog gezellige dagen in Santiago
    Nog fijne groeten van de familie Cox.......
    Helga & Wiej

• 24 Juni 2014 - 19:22

Oma Ad En Sam:

Hoi mannen en josé

jullie hebben je einddoel bereikt!
    proficiat allemaal jullie zijn echte kanjers
    nu nog lekker genieten in santiago daar hadden jullie het zo vaak over
    ook voor Rien en José is het weer een prestatie om hen te volgen en te verwennen
    want dankzij jullie is het weer super geweest
    nou wij zien jullie over 2 dagen weer in wernhout!
    goeie terugreis groeten van ad

hoi opa ad de andere mannen en josé
    jullie zijn al heel snel in santiago gekomen!
    proficiat mat deze prestatie knap werk hoor mannen
    en Rien en josé hebben jullie de hele tijd verwend en gevolgd
    nog een fijne reis terug en we zien jullie over 2 dagen

XXXXXXXXX Sam adriaensen

• 24 Juni 2014 - 19:41

Jean:

Hallo manen & jose

proficiat kanjers het einddoel bereikt.

Geniet nu deze dagen maar na zo grote tocht.al is dat wel wat gebeurt na de berichten die we

elke avond konden lezen .

Steek morgen maar wat kaarsjes op.

Breng voor de kids een souvenierke mee want opa is toch naar spanje.

PS.Kees zal het zo zijn ;De gedachten geven krachten.

Groetjes Jean Dictus.

• 24 Juni 2014 - 20:57

Donckers Eddy:

proficiat voor de renners en de begeleiding,het kriebelde bij mij ook af en toe,ik vond het een hele leuke reis en prachtige foto's ik vind het een pracht prestatie.rust nu maar goe dan kunnen jullie weer trainen voor een volgende uitdaging. grtjs Wil een goede thiskomst

• 24 Juni 2014 - 21:09

Toon En Ria :

Goed van jullie Proficiat dat je zo ver bent gekomen.
    Geniet van je verdiende rustdag en tot donderdag ,
    Fijne vlucht Groeten

• 24 Juni 2014 - 21:12

Jan En Tonny:

Fietsers,verzorgsters en alle die meegeholpen hebben voor deze mooie grote tocht. Het is geweldig wat jullie gepresteerd hebben!
    Een behouden thuis komst toegewenst door Jan en Tonny.