Bezoek aan Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van RTCSantiago - WaarBenJij.nu Bezoek aan Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van RTCSantiago - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Santiago de Compostela

25 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Na de euforie van gisteren zijn we vandaag te voet naar het oude centrum van Santiago de Compostela gegaan .Mooi binnenstadje met vooral kloosters en natuurlijk de kathedraal waar zich de stoffelijke resten van apostel Jacobus bevinden.
In vroegere tijden kwamen de bedevaartgangers overnachten in de kathedraal.
Omdat dat een ondraaglijke zweetlucht met zich meebracht en om de geesten te reinigen ,zwaaiden de monniken met een groot wierookvat de (BOTAFUMEIRO) 1,6meter hoog en 80 kg zwaar door de kathedraal heen en weer, bediend door wel 8 monnikken.
Na heel de dag wandelen kregen we toch nog het gevoel dat we aan de echte Camino hadden deelgenomen zoals 1000 jaar geleden ook het geval was.

• 29 Juni 2014 - 10:34

Frans En Marie Vermeiren Brosens:

Heel de groep gefeliciteerd met deze sportieve prestatie goed gedaan.